8 Eylül 2009 Salı

Green Day: 21st Century Breakdown



Bu aralar rapor yazmakla meşgulüm, yalnız illa oturup gece gece yapıcam nedense ancak o zaman kafamı toplayabiliyorum. Kahvemi ya da yeşil çayımı hazırlayıp(yeşil çay uykuyu kaçırıyomuş) bilgisayarımla başbaşa kalıyorum. İşte bu kendime ettiğim eziyette uykusuz gecelerimin yoldaşı müzik sağolsun beni yalnız bırakmıyor. Bir yandan müzik, bir yandan yazmam gereken şeyler geçiyorum kendimden 4 lere 5 lere kadar ohhh. Geçen sabah kalktım yazdığım dosyayı açtım, bilmem kaç tane uyarı yok dosyayı kaydedemedik yok bilmem bir hata var, az kalsın kalpten gidiyordum. Neyse ki tabiki kaydetmiş. Neyse konumuza gelelim, Greenday'in bu albümünü baştan sona dinleyebildim bu sayede bu gecelerde.



Green day Amerikalı bir punk rock grubu (bu aralar oldukça tartışılan bir konu punk olup olmadıkları). Bundan önceki albümü olan 'American Idiot' ile Grammy kazandılar. Grubun solisti Billie Joe'nun şarkıları bu albümde de düzene bir başkaldırı gösteriyor. American Idiot'un izinden giden bu albumde düzene karşı olduklarını ve 21. yüzyılda tekrar ortaya çıkan devlet, din ve muhafazakarlık baskısına karşı olduklarını bolca dile getirmişler. Şu aralar Türkiye'de de tartışılan dinin siyasete karıştırılması sorunuyla bir tek bizim boğuşmadığımızı görüyoruz. Billie Joe eleştirilerini otobiyografik olarak Christian ve Gloria adlı iki gencin aşk hikayeleri üzerinden anlatmış. Albüm üç bölümden oluşuyor; ' Kahramanlar ve Sahtekarlar', 'Şarlatanlar ve Azizler', 'At Nalları ve Elbombaları '.



Albümde gitar çok iyi kullanılmış, bazı şarkılarda işte bu diyorsunuz, ayrıca birkaç şarkıda piyano sesleri de duydum ve çok hoşuma gitti doğrusu.
Beğendiğim şarkılara gelicek olusak ben çoğu şarkısını beğendim ama birkaç 'en sevdiklerim' ise; ''Know Your Enemy'', ''21st Century Breakdown'', ''Peacemaker'', ''Vivala Gloria'', ''Restless Heart Syndrome'',''21 Guns'',' 'East Jesus nowhere''

Şunlar ise şarkılardan beğendiğim bazı sözler;
**
''Sing us a song of the century
That's louder than bombs and eternity''

Bize bombalardan
ve sonsuzluktan daha gürültülü
bir yüzyıl şarkısı söyle
**
''Violence is an energy
Against the enemy
Violence is an energy
Bringing on the fury''
Şiddet bir güçtür
Düşmana karşı
Şiddet bir güçtür
Öfkeye karşı
**
''praise liberty
the freedom to obey''
özgürlüğe mehiyeler düzüyorum
itaat etme özgürlüğüne
**
''Do you know what's worth fighting for
when its not worth dying for?''
Mücadelenin değerini biliyormusun
ölmeye değmediği zaman
**

İşte böyle uzayıp gider...

Ayrıca çılgın solistimiz o kadar öfkeli ki bir Amerikan barında 'fuck Bush' diye de bağırmış.
Neyse işte albümü dinlemediyseniz ve böyle siyasi içerikli şarkıları seviyorsanız dinleyin derim.




Kaynak: greenday.com, cumhuriyet haftasonu

Hiç yorum yok:

Bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...