28 Ocak 2011 Cuma

İzledim: Beni Asla Bırakma/ Never Let Me Go

Kazuo Ishiguro'nun aynı isimli romanından uyarlanan "Never Let Me Go" bilim kurgu temalı olsa da daha ok dram ve aşk duygularını barındırıyor. Filmin konusu; İngiltere'de geçen film, insanlara gerektiği zaman organ sağlamak için klonlanmış bir okul dolusu çocuğun yaşamları, aşkları ve hayata bakışları ele alınmış.
Yavaş ilerleye film, aksiyon severlere fazlasıyla durağan gelebilir. Yürek burkan bu hikayede benim izlerken resmen moralim bozuldu. Kaçamıyorlar, kendi hayatlarını yaşayamıyorlar, bedenleri onlara ait değil, aşkları bile yasak. Bu yüzdendir ki konu olarak bazılarına saçma gelebilir ama yine de benim ilgimi çekti, izlettirdi film kendini.

Film görsel olarak da bence iyiydi, geçtiği zamana göre çevre, dekor, özellikle yatılı okul mimari açıdan çok güzeldi. Filmi Keira Knightley için izlemeyi düşünüyorsanız Carey Mulligan filmi almış götürmüş. Carey güzel bir oyunculuk sergilemiş, duru yüz ifadesi ve yeteneğiyle geleceğin iyi oyuncuları arasında olucaktır bence.

Günümüzde bile hala tartışma konusu olan insan klonlama hakkındaki görüşünü açık bir şekilde ortaya koyan ve bu konu hakkındaki sosyal mesajı veren filmde Carey'in dediği gibi "Hayatlarını kurtardığımız insanlardan pek farkımız olduğunu düşünmüyorum" repliğiyle onların da insan olduğunu güzel bir şekilde vurguluyor.
Filmi izlemeyi düşünenlere iyi seyirler;)

Hiç yorum yok:

Bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...